Produktnyheder

Hvad er bonus betting?

Bonus betting er en form for markedsføringsstrategi, som bookmakere benytter sig af for at tiltrække nye kunder og beholde eksisterende spillere. Hvis du har prøvet at søge på online casinoer, online gambling, betting eller lignende termer, er du sikker stødt tilfældigt ind i muligheden for at få forskellige bonusser.

Dette er typisk det første, man møder, da det har til hensigt at lokke brugere til. Der findes mange forskellige typer af bonusser, og nogle vil helt klart være mere relevante for dig end andre. Når du vælger at oprette en konto hos en bookmaker, eller når du foretager en indbetaling, vil du ofte blive præsenteret for en række forskellige bonustilbud. Disse bonusser kan variere meget i størrelse og form, men de har alle det til fælles, at de giver dig ekstra fordele som spiller.

Hvordan fungerer bonus betting?

Bonus betting fungerer ved, at du vælger den ønskede bonus, enten ved oprettelse eller som eksisterende spiller. Når du accepterer en bonus, vil bookmakeren kreditere din konto med et beløb, du kan spille for. Det kan også sagtens være i form af gratis væddemål eller spins til udvalgte odds eller casinospil.

For at kunne få udbetalt dine gevinster, du har fået ind på din konto via en anvendt bonus, skal du typisk opfylde visse krav, som bookmakeren har fastsat. Disse krav kaldes for omsætningskrav. Omsætningskravet angiver eksempelvis, hvor mange gange du skal spille for bonusbeløbet, før du kan hæve pengene. Hvis du eksempelvis modtager 1.000 kr. i bonus, med et fast omsætningskrav på 5, skal du altså spille for 5.000 kr., før du kan få udbetalt pengene. Dette er for at sikre, at man ikke kan oprette en masse nye brugere, modtage en bonus og hæve den igen med det samme.

Hvorfor tilbyder bookmakere bonusser?

Bookmakere tilbyder bonusser af flere forskellige årsager, der alle handler om at tiltrække og fastholde kunder på et marked, som konstant bliver mere og mere konkurrencepræget. Der er nemlig mange bookmakere og udbydere, og der kommer hele tiden flere til. Derfor handler det om at skabe en stærk position på et marked, hvor konkurrencen om kunderne er enormt stor.

Tiltrække nye kunder

Velkomstbonusser er ofte det første, som en potentiel kunde bliver mødt af. Som vi kom ind på i indledningen, er dette for at skabe “call to action” og få en besøgende til at lade sig lokke og oprette en bruger for at gøre brug af en bonus. Bookmakere bruger også andre kreative måder at tiltrække nye spillere på; dette kan være i form af eksklusive tilbud, særlige kampagner i forbindelse med store sportsbegivenheder og meget andet.

En bookmaker kan eksempelvis tilbyde en risikofri indsats op til et bestemt beløb, hvilket betyder, at du får indsatsen tilbage på din konto, hvis du taber væddemålet. Dette giver nye kunder mulighed for at prøve bookmakeren af uden at risikere deres egne penge. Det er en enormt populær fordel, som mange nye spillere gør brug af.

Fastholde eksisterende kunder

Bonusordninger har i den grad også til hensigt at fastholde eksisterende kunder. Her er det meget typisk at finde loyalitetsprogrammer. Disse programmer belønner faste og regelmæssige spillere – eksempelvis med point, der kan veksles til bonusser, gratis spins og lignende. Ud over loyalitetsprogrammer kan bookmakere også tilbyde sæsonbestemte kampagner, konkurrencer og turneringer for at holde interessen ved lige hos deres eksisterende kunder. Dette skaber også en oplevelse af, at der er noget at se frem til, hvis bookmakeren sørger for at annoncere kommende kampagner i god tid.

Øge omsætningen

Helt lavpraktisk driver en bookmaker en forretning, og de er naturligvis interesseret i at tjene penge og øge deres omsætning. Jo flere spillere, de har, jo større en omsætning kan de potentielt set have. Derfor er formålet med bonusser i den grad også håbet om at få mange nye spillere, som bidrager til den samlede omsætning.

Markedsføring

Bonusser anvendes også som en effektiv marketingsstrategi, hvor en bookmaker kan øge deres bevidsthed udadtil, når de dukker op i forhold til at tilbyde attraktive bonusser. Dette kan desuden være en effektiv måde at introducere sig selv som ny udbyder på det hårde, konkurrenceprægede marked. Hvis en udbyder tilbyder en dedikeret app til smartphones eller tablets, kan de også anvende bonusser til at markedsføre disse. Dette er typisk i form af en særlig bonus til kunder, der downloader appen. På denne måde kan bookmakeren øge antallet af mobile brugere.

Få mest muligt ud af bonusser

Som du allerede ved, kan bonusser fra bookmakere virke som en attraktiv mulighed for at få penge på din spillekonto og en opfordring til at prøve nye spil og væddemål. For at få det meste og bedste ud af bonusser, kan du følge disse råd:

Forståelse af bonusser

For at få mest muligt ud af dine bonusser, er det afgørende at forstå de forskellige typer bonusser, der findes. Der er velkomstbonusser, der tilbydes til nye kunder, reload bonusser, der gives til eksisterende kunder, eventuelt efter, at de har anvendt en velkomstbonus samt risikofrie væddemål, hvor du får dine penge tilbage, hvis du taber. Hver type bonus har sine egne vilkår og betingelser, som du bør sætte dig grundigt ind i, så du ikke risikerer at gå glip af alle fordelene.

Omsætningskrav

Et af de mest kendte vilkår forbundet med bonusser er omsætningskravet. Det betyder, at du skal satse din bonus et bestemt antal gange, før du kan hæve dine gevinster, hvilket vi var inde på tidligere. Omsætningskravet kan variere meget fra bonus til bonus, og det er vigtigt at finde en bonus med et omsætningskrav, som du føler, at du kan opfylde. Ellers risikerer du, i forhold til vilkår og betingelser, at dine gevinster går tabt, hvis du ikke når at opfylde omsætningskravet inden for den fastsatte løbeperiode.

Tidsfrist og muligheder

Der er nemlig tidsfrister forbundet med langt de fleste bonusser. Man har dem altså ikke for evigt, og der er en udløbsfrist. Fælles for stort set dem alle er, at hvis du ikke når at anvende- eller opfylde kravene for bonusserne, går de tabt. Dette kan være med til at sætte dig under et pres for at placere mange væddemål på kort tid, hvilket du bør være opmærksom på. Derudover kan der være begrænsninger for, hvilke spil eller markeder du kan bruge din bonus på, så du bør eventuelt også undersøge, om du har mulighed for at anvende en bonus til lige netop det spil eller væddemål, som du ønsker.

Ansvarligt spil

Uanset om du vælger at benytte dig af bonusser eller ej, er det vigtigt at huske at spille ansvarligt. Du skal sætte et budget for det, du må spille for, og holde dig til det. Hvis du får fornemmelsen af, at du har et problem med gambling, bør du søge hjælp – enten i din omgangskreds eller hos professionelle.